Håndtering af stressramte medarbejdere

– Bæredygtig ledelse

Håndtering af stressramte medarbejdere

– Bæredygtig ledelse

Du er her: Hjem » Bæredygtig ledelse » Sådan håndterer du stressramte medarbejdere

Når stress rammer en af dine medarbejdere kan det ikke undgås at din samlede performance falder – eller at du må lægge et øget pres på de resterende i gruppen – måske med fare for deres trivsel og psykiske helbred.

På trods af, at stress næsten betegnes som en folkesygdom, er det vores erfaring, at stress hos en medarbejder også kan ramme lederen hårdt både personligt og ledelsesfagligt. I vores daglige arbejde høre vi igen og igen spørgsmål og udsagn som:

  • Jeg tror måske han har stress, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal adressere det
  • Er det stress eller er medarbejderen bare ikke dygtig nok/for langsom/for ustruktureret?
  • Hvilke tegn skal jeg holde øje med? Pludselig faldt hun om – jeg havde slet ikke set det komme – hun sagde aldrig nej til opgaver
  • Hvordan og hvor hurtigt bør en medarbejdere vende tilbage og komme op i tid?
  • Hvordan skal jeg tale med medarbejdere, når han vender tilbage – hvordan kan vi sikre, at det ikke sker igen?

Hver dag hjælper vi stressramte ledere og medarbejdere med at genfinde balance, overblik, mening og motivation til gavn for både den enkelte og for virksomheden. Vi deler gerne ud af vores viden og erfaringer, og vi brænder for mental sundhed både i det private og professionelle liv. Lad os hjælpe jer med en øget forståelse af og kompetence i håndteringen af stressramte medarbejdere – enten individuelt eller som en del af jeres lederuddannelse.

 

Alle forløb kan tilbydes på vores kontorer, på jeres arbejdsplads eller online.

Kontakt os og hør nærmere om, hvordan vi kan hjælpe dig.